IOANA MEDICAL CENTER
×
  • Home
  • Despre noi
    • Prezentare
    • Echipa
    • Noua clinica
  • Programari online
    • Pediatrie
    • Pneumologie pediatrica
    • Psihiatrie Pediatrica
    • Neurologie Pediatrica
    • Psihologie clinica si psihoterapie
    • Logopedie si interventii de dezvoltare
    • Apifitoterapie
  • Sfaturi pentru parinti
    • Sfaturi pentru parinti
    • Aparitii Media
  • Info Utile
    • Tarife
    • Reguli pentru specialitatile psihiatrie si neurologie pediatrica
    • Recomandari
    • Formulare
  • Contact

Cand ducem copilul la logoped

Cand ducem copilul la logoped

Evaluarea logopedica este necesara atunci cand copilul a implinit 2 ani si 6 luni iar vocabularul lui este sarac (mai putin de 50 de cuvinte), nu foloseste in conversatie “da” si “nu”, nu face propozitii simple (2 cuvinte). Evaluarea logopedica poate diagnostica o eventuala intarziere in dezvoltarea limbajului. La aceste varste mici, in cazul in care interventia logopedica se impune, sedintele de logopedie vor viza stimularea dezvoltarii limbajului. Totodata parintii vor fi consiliati cu privire la cum anume ar trebui sa procedeze in familie pentru a-l ajuta pe copil sa descopere la ce ii foloseste lui comunicarea verbala (limbajul expresiv) .

La varste mai mari, 4 ani, 4 ani si 6 luni copilul poate fi evaluat din punct de vedere logopedic daca vocabularul sau este sarac, daca sunt tulburari de pronuntie sau topica propozitiei si a frazei nu sunt corecte.

Terapia limbajului pentru corectarea tulburarilor de pronuntie are in componenta atat exercitii de miogimnastica, antrenarea aparatului fonoarticulator precum si exercitii de emitere corecta a sunetelor.

Debutul scolaritatii poate evidentia tulburari de invatare, cum ar fi disgrafia sau dislexia. Copilul nu reuseste sa recunoasca litere sau cifre, nu face diferenta intre cele doua tipuri de semen si nici nu reuseste sa citeasca silabe sau cuvinte. Este momentul in care se intervine pentru corectarea acestor tulburari prin terapie logopedica si, nu de putine ori, copilul are nevoie de ajutor si la scoala prin adaptarea curriculei sau alocarea profesorului de sprijin.

Multe dintre tulburarile de neurodezvoltare (tulburare de spectru autist, intarziere psihica, ADHD) au consecutive lor si tulburarea de limbaj. Aici se impune colaborarea intre specialisti: medical de psihiatrie infantila, psiholog, logoped pentru o interventie sustinuta astfel incat potentialul copilului sa poata fi folosit la maxim in recuperarea lui.

Tulburarile de ritm si fluenta (balbaiala, tahilalia, bradilalia) au un loc aparte in cadrul inteventiei logopedice. De cele mai multe ori ele au cauze psihogene si atunci psihoterpia este cea care poate sprijini recuperarea copilului sau adultului.

Logopedia este terapia care se foloseste si in recuperarea adultilor care au suferit accidente vsculare cerebrale in urma carora a fost afectat limbajul.

Cand ducem copilul la logoped?

Inteventia logopedica se initializeaza atunci cand obiectivele propuse in evaluare au fost atinse. In functie de diagnosticul copilului interventia poate fi mai lunga in timp sau mai scurta, iar intalnirile mai dese sau mai rare. In cazul tulburarilor asociate intalnirile vor fi mai dese si se vor intinde pe o perioada mai lunga de timp. Este important la finalul terapiei copilul sa aiba un limbaj inteligibil, sa poata sa isi comunice nevoile in mediul apropiat, sa faca fata sarcinilor scolare.

Cand/cat /de cand ducem copilul la psiholog?

Evaluarea psihologica are loc atunci cand sesizam decalaje intre achizitiile pe care copilul ar fi trebuit sa le aiba conform varstei cronologice si ceea ce poate el efectiv sa faca.  Aceasta este o evaluare care pune in discutie coeficientul de dezvoltare al copilului si este pasul de pornire pentru o eventual interventie psihologica. Aici se pot evidentia intarzierile in dezvoltare, dar si tulburarile de neurodezvoltare. Aceasta evaluare se poate face de la varste mici (1 ani si 6 luni), deoarece interventia timpurie asigura o recuperare psihomotorie aproape de nivelul varstei.

Evaluarea psihologica se face atunci cand parintele observa modificarea comportamentului copilulului in sensul aparitiei unor temeri, stari de tristete, dificultati de adaptare in grupul de copii, cand au avut loc evenimente de viata traumatice.

Evaluarea psihologica se poate intinde pe parcursul mai multor sedinte in care este necesar sa fie prezenti si parintii, atat pentru a semnala aspectele care ii ingrijoreaza cat si pentru a fi indrumati cu privire la schimbarile pe care le pot face astfel incat starea copilului si a familiei sa se imbunatateasca.

Articole recente

  • Despre memorie si cum o putem imbunatati

    Despre memorie Ai fost vreodată pe punctul de a ieși...

  • Cinci strategii pentru a calma emotiile coplesitoare

    Trăirea de emoții copleșitoare nu reprezintă o stare plăcută. Ea...

  • Cand ducem copilul la logoped

    Evaluarea logopedica este necesara atunci cand copilul a implinit 2...

  • Infectia cu Norovirus, de mare actualitate

    Dr Nicorici Daniela Cristina - medic specialist pediatru, competenta apifitoterapie...

  • Dietoterapia in constipatia la copil

    Constipatia, o problema curenta la sugar si copilul mic, beneficiaza...

0212233810 / 0786486156

contact@ioanamed.ro

Str. Alexandru Ioan Cuza nr 81, et 1, Bucuresti

© 2017 Ioana Medical Center. Toate drepturile rezervate.
Powered by Emiral Media

Dragi pacienti,

 

Tinand cont de contextul actual generat de pandemia cu COVID 19, va prezentam mai jos o sinteza a celor mai importante aspecte pe care trebuie să le știți atunci când vă pregătiți să apelați la serviciile Clinicii Ioana Medical Center

1.Cum se face programarea pentru consultatii la Clinica Ioana Medical Center?

Orice vizită medicala la Clinica Ioana Medical Center se va face numai cu programare telefonică prealabilă.Solicitarile primite pe adresa de email a clinicii se vor confirma de asemenea telefonic.

Pentru a putea pune în aplicare noile reguli de dezinfecție a cabinetelor și a sălii de așteptare va exista un interval de timp între programări. De aceea este foarte important să respectați ora la care ați fost programati!

De retinut: in cazul in care ajungeti mai devreme sau din motive neprevazute se decaleaza ora de programare, sunteti rugati sa asteptati in afara incintei cladirii pana ce veti fi sunati de catre receptia clinicii !

2.Triajul epidemiologic inițial se realizează telefonic, înaintea programării

Astfel, in timpul convorbirii telefonice în vederea programării, vă vor fi adresate întrebări de tipul celor de mai jos:

  • Ați avut în ultimele 14 zile unul din simptomele următoare: febră (mai mare sau egală cu 37°C), tuse, respirație greoaie/dificultăți în respirație/frisoane, dureri musculare, dureri de cap, dureri de gât, greață, diaree, vărsături, pierdere de gust sau miros?
  • Aveți membri ai familiei cu aceste simptome?
  • Ați intrat în contact, în ultimele 14 zile, cu persoane diagnosticate cu virusul SARS-CoV2 (COVID 19)?
  • Ați interacționat în ultimele 14 zile, cu persoane care prezintă simptome asociate infecției cu virusul SARS-CoV2 (COVID 19)?
  • Ați interacționat în ultimele 14 zile cu persoane care au stat în izolare/carantină impusă de autorități?
  • V-a fost impusă, în ultimele 14 zile, izolarea sau carantina la domiciliu de către autorități?
  • Ati fost spitalizat in ultimele 14 zile?
  1. Măsurile de siguranță pe care le-am luat atat pentru protecția pacienților cat și a echipei noastre medicale
  • Accesul in incinta clinicii este permis doar pentru pacientul minor + un insotitor/apartinator
  • Masca de protecție este obligatorie în incinta clinicii, pentru pacienți și însoțitorii acestora (va rugam sa va asigurati ca le aveti asupra dv. la sosire)
  • Se va efectua prima dezinfectie a mainilor la intrarea in cladire(zona portar)
  • La intrarea in clinica se va face dezinfectia talpilor pe un covor special urmata de echiparea cu botosei de unica folosinta
  • Se face din nou dezinfectia mainilor in zona receptiei cu solutiile hidroalcoolice din dispenserele pregatite
  • Se inregistreaza de catre asistenta temperatura pacientului si a insotitorului
  • Se completeaza un set de documente: consimtamantul informat, acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal(GDPR)  si chestionarul privind starea de sanatate
    • Important: pentru a evita contactul cu suprafetele de scris, dar si pentru a economisi din timpul Dv, aveti posibilitatea de a descarca aceste formulare si de a le aduce gata completate sau a le trimite in avans pe adresa noastra de mail: contact@ioanamed.ro

 

  • Puteti descarca formularele mentionate mai sus aici

 

  • Pacientul este invitat apoi in cabinetul de consultatii
  • La iesirea din cabinet va primi raportul medical si va achita consultatia( este recomandata plata cu cardul a consultatiei, POS- ul fiind dezinfectat dupa fiecare utilizare)
  • Cand pacientul paraseste sala de asteptare va introduce botosii utilizati in containerul dedicat si va efectua dezinfectia mainilor la iesirea din cladire

 

In sala de asteptare NU este permisa stationarea mai multor persoane, daca acestea se intalnesc, vor respecta distanta de 1,5 – 2 m intre ele.

 

Contactul între pacienți și personalul administrativ/medical va fi evitat, în măsura în care acest lucru este posibil.

 

Mânerele ușilor, sala de așteptare, recepția, dar și toaletele vor fi dezinfectate în mod regulat

 

După fiecare pacient, cabinetele noastre vor fi dezinfectate cu aparate UV, procedura urmata de dezinfecția suprafețelor cu substante biocide si aerisire.

 

Va așteptăm și rămânem în contact pe email, telefon si pagina noastra de Facebook

Echipa Ioana Medical Center

×